Hemlöseinsamlingen 2006.
Priser och utmärkelse: Årets Copywriter (Adam Wladis, Sandsjö Action) och Brons i Guldnyckeln 2006.
Etta i Månadens DR- kampanj. Frälsningsarmén kom 5:a totalt i Årets bästa DR och Sandsjö Action placerade sig som 8:a totalt i Årets bästa DR, i Resumé 2006.
Guldnyckel-juryns motivering: Att måla bilder, framkalla känslor och inspirera till handling, bara med hjälp av orden är en konst som inte alla copywriters besitter. Troligen är det bara möjligt om han eller hon både behärskar språket och är lite av människokännare.
Årets copywriter har både orden och känslan i sin penna när han med balanserad elegans och enkelhet i sitt språk får oss både att se sanningen, känna empati och öppna våra plånböcker för de sämre lottade här i världen.
Grattis – eller ska vi säga ”Gud välsigne dig”?
Läs brevet: Download Hemlose_06_brev.pdf
Kund: Frälsningsarmén Sverige, Jan Kempe
Byrå: Sandsjö Action
Arbetsgrupp: Håkan Sandsjö - AD, Adam Wladis - Copywriter, Ulrika Brinkenberg - Projektledare
Comments