Utomhuskampanj och gerilla-kampanj för Botaniska Trädgården i Göteborg som hade blivit korad till ”Sveriges vackraste park”.
Tre olika Eurosize-affischer och ett 30-tal gerilla-skyltar på gator och torg samt i stadens parker. Dessutom ett blomevent där trädgårdsmästaren Gerben åkte runt stan på sin flakmoppe och skötte sina blommor.
Skylten som vädjade till att parkens besökare skulle betala den frivilliga entrén på 10 kronor fungerade så bra att, den ökade intäkten, betalade hela kampanjen. Ett lyckat exempel på taktisk reklam.
Kund: Göteborgs Botaniska Trädgård
Byrå: Sandsjö Action
Arbetsgrupp: Håkan Sandsjö - AD, Ola Sandell - Copywriter, Henning Sjögren - AD-ass/original,
Håkan Sandsjö - Projektledare
Fotograf: Eva S Andersson Trädgårdsmästare: Gerben Tjeerdsma
Utmärkelse: 5:a i Månadens Print i Resumé, maj 2004.
Comments