Lokala insamlingen, Hemlöseinsamlingen, Barn- och Ungdomsinsamlingen, Missionsinsamlingen.
Frälsningsarmens insamlingsbrev skickas ut i stora upplagor. Mellan 50 000 – 600 000 enheter.
Så varje enhet kan inte vara så påkostad. Vi får variera kommunikationen med enkla medel.
På den Lokala insamlingen tryckte vi budskapet på baksidan av kuvertet, vid fliken. På Barn- och Ungdomsinsamlingen använde vi ett brunt kuvert och inledde brevet med en ”lönespecifikation” på vad Frälsningsarmén behöver för resurser för att betala sina ungdomsledare. Hemlöseinsamlingen handlade om receptet att komma ur krisen, är att investera i sina medmänniskor. Missionsinsamlingen tog upp att den effektivaste vägen ur fattigdom är att satsa på kvinnligt företagande.
Kund: Frälsningsarmén Sverige, Jan Kempe
Byrå: Sandsjö Action
Arbetsgrupp: Håkan Sandsjö - AD, Ola Sandell - Copywriter
Comments