Frälsningsarméns julkampanj 2009
Frälsningsarméns julgryta är ett välkänt fenomen med över 100 år på nacken. Julen är Frälsningsarméns viktigaste insamlingsperiod. Det är också en period då många har störst behov hjälp. 2008 samlade drygt 60 kårer in 2,5 miljoner kronor med hjälp av julgrytan.
I år möter Frälsningsarmén människor i julhandeln med uppmaningen ”Handla rätt i jul – hjälp den som har det svårt.”
Förutom julgrytan kommer budskapet synas i DR som går ut till 660 000 hushåll och i en annonskampanj i dagspress (Expressen, GT och Kvällsposten).
En julkonsert hålls även i Berwaldhallen med Stina Ekblad, Malin Berghagen, Sharon Dyall, Nina Söderquist m fl.
Övrigt: Facebookgrupp > Och glöm inte Julklappsapparaten > Den finns kvar även i år. Ett bra sätt att Handla rätt.
Kund: Frälsningsarmén Sverige, Lars Beijer.
Byrå: Sandsjö Action
Arbetsgrupp: Håkan Sandsjö - AD/projektledare, Ola Sandell - Copywriter
Perssons Pixlar – Illustration
Eventbyrå: Eastman Event
Comments