Biskopsgården ses av många göteborgare som en anonym stadsdel med ett något skamfilat rykte. Nu tänker man ändra på detta och jobba för en mer attraktiv stadsdel genom projektet TillVäxt Biskopsgården tillsammans med Sandsjö Action.
Syftet med projektet är att lyfta fram andra bilder än de som vanligtvis syns i media. Att spegla det positiva i stadsdelen – det som invånarna värdesätter. Biskopsgården ska utvecklas till en hållbar stadsdel.
För detta krävs ett långsiktigt arbete med varumärket. I samarbete med det privata näringslivet, den offentliga förvaltningen och den ideella sektorn ska en systematisk utveckling av varumärket Biskopsgården arbetas fram.
Arbetet med att skapa en attraktiv stadsdel börjar hos människorna i Biskopsgården. Detta är en stor utmaning för oss. Mångfalden av människor ger arbetet en extra, och spännande, dimension.
Projektet Varumärket Biskopsgården är en del i ett större EU-projekt: TillVäxt Biskopsgården.
Anna Hammarbäck är informations- och projektledare för varumärkesprojektet.
Läs mer på: Dagens Media > Resumé > GP-TV >
Varumärkesstrategi Biskopsgården 2011 10 31
Läs sammanfattningen av varumärkesstrategin: Download Biskopsgarden_varumarkesstrategi, 2011 10 31
Läs utvärderingen av strategin, Pwc, december 2011:
Download TillVäxt Biskopsgården slutrapport utvärderingen_18-19
Strategiworkshop på Världskulturmuseet för att definiera Biskopsgårdens kärnvärden och personlighet. Tillsammans med SDF Västra Hisingen, Stadskansliet, Bostadsbolaget, Poseidon, Göteborgslokaler, Bo Bra Processen i Biskopsgården och Polisen. På bilden: Håkan Sandsjö, Ulrica Ramstedt och Ola Sandell
Comments