Rikstäckande kampanj i cirka 100 orter för att samla in 50-öringar.
50-öringen slutar snart att gälla i Sverige. Det finns enligt riksbanken 340 miljoner 50-öringar i omlopp. Frälsningsarmén hoppas att samla in 1 miljon kronor på närmare 100 orter i landet med kampanjen:
”Vi gillar 50-öringar”.
Pengar som kommer att användas i den lokala verksamheten för dem som har det svårt. Insamlingens fokus är 50-öringar, men Frälsningsarmén tar gärna emot större valörer. Målet för insamlingen är att ställa ut många bössor och få in minst 20 000 stycken 50-öringar på varje ort/kår.
Enheter: Lokalanpassat affisch- och annonsmaterial och Facebookgrupp.
Kund: Frälsningsarmén Sverige
Uppdragsgivare: Lars Beijer
Byrå: Sandsjö Action
Arbetsgrupp: Håkan Sandsjö - AD/projektledning, Ola Sandell - Copywriter
Eventbyrå: Eastman Event
Comments