En kampanj över hela Västra Götaland med många enheter – Abribus, spårvagnar, bussar, valaffischer, foldrar, annonsering (GP och lokalpress), webb (gp.se, Facebook) Twibbon, Spotify och radioreklam (NRJ, Mix Megapol, Bandit Rock).
Den kommunikativa idéen för kampanjen var ”Dagens Ros”. En hyllning till de som kämpar i vården. De politiska budskapen fokuserade på vårdfrågor med budskap som ”Sjukvård efter ditt behov – eller dina pengar?” och
”Ska vården tjäna storkovan – eller tjäna människor?” och ”Sjukvård efter människors lika – eller olika värde?”
Lyssna på radiospotarna:
Radiospottarna gjordes med Leif Pagrotsky, där han bland annat borstar tänderna!
Läs om radiospotarna: ceciliadahlmaneek
Socialdemokraterna_Pagrotsky_spot1_30s
Socialdemokraterna_Pagrotsky_spot2
Läs mer på: socialdemokraterna/vastsverige
Resumé och Dagens Media
Kund: Socialdemokraterna i Västra Götaland
Cecilia Dalman Eek och Jeanette Werner Linnarsson
Byrå: Sandsjö Action
Arbetsgrupp: Håkan Sandsjö - AD och Projektledare, Ola Sandell - Copywriter
Fotograf: Magnus Johansson
Bildbehandling: Perssons Pixlar
Digital producent: Tobias Olsson
Radioreklam: TMP Media Group
Comments