Visioner, kultur, stadsutveckling, nya företag och arbetstillfällen ska lyfta nordöstra Göteborg
Sandsjö Action har fått i uppdrag att ta fram förslag till kommunikationsstrategi och grafisk profil för projektet stadsutveckling i nordost.
Ett brett kommunalt arbete som drivs av Göteborgs Stad, Utveckling Nordost AB. Det genomförs i samverkan med SDF Angered och Östra Göteborg, Business Region Göteborg, Lokalförvaltningen, Park- och naturförvaltningen samt Trafikkontoret.
Utveckling Nordost är ett av Sveriges största EU-projekt inom stadsutveckling. Bilden av nordost ska bli mer akttraktiv. Stadsdelarnas visionsarbete ska vidareutvecklas och förankras i dialog med medborgarna bland annat i workshopform.
Ökad attraktionskraft och nya arbetstillfällen är de långsiktiga målen för Göteborgs nordöstra stadsdelar.
Uppdraget är ta fram en strategi för såväl intern som extern kommunikation för både projektet och bolaget.
Läs mer om Utveckling Nordost på Göteborg Stads hemsida.
Gilla Utveckling Nordost på Facebook.
Kund: Utveckling Nordost, EU och Göteborgs Stad
Arbetsgrupp: Håkan Sandsjö - Projektledare, AD och Creative director, Ulrica Ramstedt - Varumärkesstrateg/organisationsregissör, Ola Sandell - Copywriter
I detta uppdrag är Sandsjö Action förstärkt med Magnus Fredriksson, konsult och till vardags mediaforskare och lärare i strategisk kommunikation vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation vid Göteborgs universitet.
Comments