På Drottninggatan i Stockholm den 1 december 2011.
Helsida i Expressen
Årets julkampanj från Frälsningsarméns har budskapet ”Årets julklapp: Omtanke”
Omtanke innebär nya kläder, julmat, julklappar och en jul inomhus i gemenskap för den som har det svårt.
Förutom i två DR till 600 000 hushåll syns budskapet på stan vid julgrytan, i banners och annonskampanjer.
Julkonserten hölls som vanligt i Berwaldhallen. I år med bl a Björn Ranelid och Daniel Lindström.
I år arrangerade Frälsningsarmén tillsammans med Myrorna även event i Stockholm, Malmö, Jönköping, Umeå och Borås.
Temat på utställningar var ”Årets Julklappar från 1988 fram till 2011”. Genom att och ställa konsumtionsvarorna i kontrast till Frälsningsarméns motsvarighet – omtanke visar vi vilket arbete som görs i verksamheten.
Kund: Frälsningsarmén Sverige, Lars Beijer
Byrå: Sandsjö Action
Arbetsgrupp: Håkan Sandsjö - AD/projektledare
Ola Sandell - Copywriter
Emma Anderstedt - Banners
Perssons Pixlar – Illustration
Comments