Sandsjö Action har gjort Socialdemokraterna i Göteborgs lokala kommunikationsstrategi
och kampanj inför valet 2014.
Kampanjen består av flera enheter: spårvagnssidor, valaffischer, trycksaker,
annonsering, webbtexter, knappar och radioreklam.
Den kommunikativa idén för kampanjen är ”VISST ÄR DU OCKSÅ EN
VI-MÄNNISKA?”
där ordet VI markeras i rött.
Några rubrikexempel:
VÅR
VISION: BRA FÖR LAGET ÄR BRA FÖR JAGET, MERA VÄLFÄRD UTAN ATT SÄLJA DIN MORFAR,
EN SKOLA DÄR ALLA FÅR GÅ MED VINST, EN STAD SOM KOKAR AV SKAPARKRAFT
Ladda ned
Alla_Affischer
Förutom ett stort antal affischer och annonser har vi bland annat producerat en vallöftesfolder, en folder med samtliga affischbudskap, en folder med socialdemokraternas riksdagskandidater från Göteborg, en flyer om Västsvenska paketet, ett fyrtiotal visitkort till kandidaterna med foto och personliga budskap samt 25 knappar.
Allt på VI-konceptet.
Dessutom har tre radiospottar producerats med Anneli Hulthén, kommunstyrelsens ordförande i Göteborg, i huvudrollen.
Dessa sänds i kanalerna NRJ, RIX, Mix Megapol och Bandit Rock.
Den lokala kampanjen understödjer det nationella konceptet:
ETT BÄTTRE SVERIGE. FÖR ALLA.
De olika budskapen fokuserar på jobb, skola, välfärd och framtidens Göteborg.
Vi har tidigare gjort två lyckade kampanjer för socialdemokraterna.
Lokalt i Göteborg inför valet 2006 och omvalskampanjen i Västra Götaland 2011.
Lyssna på radiospottarna med Anneli Hulthén:
Socialdemokraterna_Gbg_Innovation_30s_v02
Socialdemokraterna_Gbg_skolan_B_30s__v02
Socialdemokraterna_Gbg_jobben_30s_v02
Kund: Socialdemokraterna i Göteborg
Beställare: Danish Sial och Moa-Lisa Fransson
Byrå: Sandsjö Action
Huvudbyrå riks: Granath Havas Worldwide
Arbetsgrupp: Håkan Sandsjö – AD/projektledare
Anders Westgårdh – copywriter
Digital producent: Tobias Olsson
Radioreklam: TMP Media Group